evde tavuk eti nasıl tütsülenir

Evde et tütsüleme nasıl yapılır? Evde et tütsüleme veya fümelemenin birden fazla yolu vardır. Bu yollardan en basit olanı, eti tütsülemek için tencere kullanmaktır. Bende yiyeceğim eti tencere kullanarak tütsülüyorum ve yiyorum. Tütsülenmiş et, yerken isli kokan ettir. Hani isli isli kokan kurutulmuş et var ya, evde aynı kokuyu ete verebiliyorum. Evde dana etini, balık etini ve tavuk etini bu yolla tütsülüyor ve sofraya koyuyuyorum. İnsanlar bu etleri yiyince çok şaşırıyorlar ve nasıl yaptığımı soruyorlar.

Evde tavuk etini nasıl tütsülüyorum: Tütsüleme yapmak için elimde gürgen odunu ve meşe odunu var. Bu odunları kıymık yapıyor ve tencerenin tabanına koyuyorum. Üzerine ayaklı ızgara ve ızgaranın üzerine eti yayıyorum. Ocağı yakıp tencereyi ısıttıktan sonra; kıymıklar duman vermeye başlayınca, ocağı tamamen kısıyor ve tencere kapağını kapatıyorum. Tavuk eti pişince ocağı söndürüyor ve eti ızgaradan alıyorum. Tütsülediğim etin kokusunu tarifliyemem, müthiş is kokusu ve enfes lezzeti oluyor.

Üstte gördüğünüz resim, kemiği çıkarılmış ve üzeri derili bir tavuk budu. Üzerine tuz ve çeşitli baharatlar ekilmiş ve meşe odunu ile evde tütsülenmiştir. Aklınıza gelen şeyi ben söyleyeyim, böylelikle cevabını bulmuş olursunuz. Evet, bu tütsüleme işini evde sizlerde yapabilirsiniz. Tütsüleme işinin ayrıntısını ben yazmadım. Ayrıntılarına ulaştığınız takdirde en sert dana etini iki saatte, tavuk eti ve balık etini yarım satte tütsüleyip sofraya koyacaksınız. Yakında, konu ile ilgili tarifin linkini blogumda yayınlarım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1.5 su bardağı pirince ne kadar su konulur

1 su bardağı kuru fasulye kaç kişilik

taze yaprak nasıl haşlanır

ıslatmadan buğday pişirmek