dondurucudan çıkan pırasa nasıl pişirilir


Derin dondurucudan donmuş olarak çıkan pırasa nasıl pişirilir? Donmuş pırasa, aynen taze pırasa gibi pişirilir. Donmuş pırasayı düdüklü tencerede veya normal tencerede pişirebilirsiniz. Düdüklü ile pişirilen donmuş pırasa'nın pişme süresi, tencerede pişen donmuş pırasanın pişme süresine göre çok kısadır. Düdüklü tencerede donmuş pırasayı 4 ila 5 dakika aralığında pişirebilirsiniz. Tencerede ise, donmuş pırasayı 25 dakika ile 30 dakika arasında pişirebilirsiniz. En güzeli, donmuş pırasayı normal tencerede pişirmektir.

Resimde görünen donmuş pırasayı (salça kullanmadan) zeytinyağlı olarak tencerede pişirdim. Pırasanın ağırlığına göre; her 100 gr. pırasa için, bir çorba kaşığı dolusu zeytinyağı kullandım. Bir soğanı, bir havucu yağ içinde kavurduktan sonra, üzerine 1.5 su bardağı dolusu sıcak su ilave ettim. Peşinden donmuş pırasayı kaynayan tencere içine koydum ve kapağı kapadım. Pırasa çözüldükten sonra, bir çorba kaşığı dolusu pirinç ve yeteri kadar tuz ilave ettim. Pırasayı ağır ateşte 25 dakika pişirdim ve limon suyu ilavesiyle servis yaptım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 su bardağı kuru fasulye kaç kişilik

1.5 su bardağı pirince ne kadar su konulur

ıslatmadan buğday pişirmek

taze yaprak nasıl haşlanır