maydanoz dereotu nasıl saklanır


Evde maydanoz derotu nasıl saklanır? Bu konuyu bilen biliyor, paylaşımımız; aldığı maydanoz ve dereotunu mutfakta bir hafta dahi saklayamayanlar içindir. Evde maydanoz ve dereotunu saklamasını bilirseniz, bir aydan fazla süre tazecik kalırlar. Maydanoz ve derotu saklamanın birkaç yolu var; bunlardan en pratik olanı buzdolabı (kilitli naylon torba) poşetinde saklamaktır. Ya da, kapaklı kavanoz içerisinde saklamaktır. Kavanozda maydanoz ve dereotu saklamak, dolapta fazla yer işgal edeceğinden uygun değildir. En doğru yol, maydanoz ve dereotunu kilitli naylon torbada saklamaktır.


Maydanaoz ve dereotunu evde nasıl saklıyorum: Maydanoz ve dereotunu alırken, su değmemiş olanlarını alıyorum ve evde her ikisinin bağlarını çözüyorum. Vaktim varsa, ayrı ayrı her ikisini ayıklıyor, yıkıyor ve sebze kurtma aletinden geçiriyorum. Aletten geçenler tam kurumuş olmadığı için, bir bezin üzerinde nemi gidene kadar kurtuyor ve torbaya koyuyorum. Ardından torbayı buzdolabının uygun bir yerine koyuyor, ihtiyacım halinde kullanıyorum. Torba derken, bu iş için en kullanışlı buzdolabı torbası kilitli olanıdır. Kaliteli olduğundan yıkar yıkar kullanırsınız. Piyasada satılan bu torbalar, kalite ve boyut yönünden çok seçenekli, size uyan birini tercih edebilirsiniz.

Derin dondurucuda maydanoz ve dereotu nasıl saklanır? İhtiyaç ölçüsünde maydanoz ve dereotu alınır. Ayıklanır, yıkanır ve süzülür. Peşinden bez örtü üzerine yayılır. Ara sıra döndürülerek nemi kurtulur. Nemi giden maydanoz ve dereotu doğranır, buzdolabı torbasına konur, ağızı bağlanır ve dondurucuda saklanır. Dondurucuda yeriniz varsa, maydanoz ve dereotunu pilastik dondurma kutularında saklamanız  daha kullanışlı olur.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1.5 su bardağı pirince ne kadar su konulur

taze yaprak nasıl haşlanır

ıslatmadan buğday pişirmek

1 su bardağı kuru fasulye kaç kişilik