fırında tahin pekmez tatlısı


Fırında tahin pekmez tatlısı nasıl yapılır? Gayet kolay; tereyağı, tahin, Zile Pekmezi ve çekilmiş ceviz içini bir araya getirip, bir kaç dakika süreyle ocak üzerinde pişirip, fırında veya mikrodalga aletinde kızartılmasıyle yapılır. Fırında tahin pekmez tatlısı yapımı için diğer pekmezler kullanılabilir. Tatlı yapımında kullanacağınız pekmezin sıvı değil, katı olması gerekiyor. Zaten işin sırrı da burada, fırında tahin pekmez tatlısı yaparken pekmeziniz katı olacak. Katı pekmez kullanırsanız, tatlınıza kıvam vermek için un, yumurta gibi şeylere ihtiyaç duymazsınız.

Fırında tahin pekmez tatlısını nasıl yaptım? Yeter miktarda tereyağını erittim. Üzerine üç ölçü Zelve marka köpürtülmüş Zile pekmezi, bir ölçü irice çekilmiş ceviz içi ve bir ölçü tahin koydum karıştırdım. Malzemeler kaynamaya başlayınca ocaktan aldım ve ısıya dayanıklı veya mikrodalga'ya uygun bir kap içine boşalttım. Ardından kabı mikrodalga fırına koydum ve mikrodalgayı 1000 watta 20 saniye'ye ayarladım. Mikrodalgayı çalıştırdım ve 20 saniye bitiminde tatlıyı aldım. Üzerine de süs olsun diye, bir miktar Zelve marka köpürtülmüş Zile pekmezi koydum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1.5 su bardağı pirince ne kadar su konulur

taze yaprak nasıl haşlanır

1 su bardağı kuru fasulye kaç kişilik

ıslatmadan buğday pişirmek